Polityka prywatności i zwrotów
Ilekroć w Polityce Prywatności mowa o:
- Administratorze – należy przez to rozumiećCentrum Kształcenia Agat Waldemar Ałdaś z siedzibą w
67-200 Głogowie, ul. Wiśniowa 26, NIP 6931064152, REGON: 390429235 - Stronie Internetowej – należy przez rozumieć stronę www.pedagogika24.pl
- Użytkowniku – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która korzysta z Serwisu Internetowego.
- RODO – należy przez to rozumieć rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
- PayU – Podmiotem świadczącym usługę PayU, zwaną dalej „Usługą PayU” na rzecz Użytkowników jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-324 Poznań, przy ul. Marcelińskiej 90, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 złotych w całości opłaconym, posiadająca NIP: 779-23-08-495, zwana dalej „Operatorem płatności”. Operator płatności realizując Usługę PayU występuje jako dostawca usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. 2011.199.1175 z późn. zm.). Organem sprawującym nadzór nad Operatorem płatności jest Komisja Nadzoru Finansowego.
- Bramce Płatności – należy przez to rozumieć obsługę płatności bezgotówkowych zapewnianą przez PayU na zasadach określonych w regulaminie dostępnym pod adresem https://poland.payu.com/dokumenty-prawne-do-pobrania/ BLIK oraz płatność kartą.
§2 Polityka Prywatności
- We wszystkich sprawach związanych z Polityką Prywatności Użytkownik może skontaktować się z Administratorem przesyłając wiadomość na adres waldemaraldas@gmail.com
- Polityka Prywatności dostępna jest na Stronie Internetowej i może być przez Użytkownika w każdym czasie odczytana, pobrana, a jej treść utrwalona w szczególności poprzez jej wydrukowanie lub zapisanie na nośniku.
- Polityka Prywatności obowiązuje od dnia jej publikacji na Stronie Internetowej.
- Zmiany Polityki Prywatności obowiązują od dnia ich publikacji na Stronie Internetowej.
- W przypadku, gdy Użytkownik nie akceptuje postanowień Polityki Prywatności lub wprowadzonych do niej zmian powinien niezwłocznie zaprzestać korzystania ze Strony Internetowej.
§3 Dane osobowe
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkownika rozpoczyna się z chwilą skorzystania przez niego z funkcjonalności Serwisu Internetowego, a w szczególności wprowadzenia danych do udostępnianych na nim formularzy kontaktowych lub przesłania korespondencji na adres waldemaraldas@gmail.com lub inny z domeny pedagogika24.pl
- Przetrwanie danych osobowych Użytkownika może następować w celu:
- podjęcia działań na żądanie Użytkownika przed zawarciem umowy, w związku z zawarciem umowy, realizacją postanowień umowy i rozliczeniem realizacji umowy której stroną jest Użytkownik tj. w celu o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
- dochodzenia przez Administratora roszczeń lub dla celów dowodowych związanych z wykonywaniem umowy łączącej Administratora i Użytkownika tj. wykonywania prawnie uzasadnionego interesu Administratora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, w szczególności podatkowego i rachunkowości, które obciążają na Administratora tj. w celu o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
- W przypadku przekazania danych osobowych Użytkownika do Bramki Płatności w związku z obsługą i rozliczaniem płatności dokonywanych przez niego na rzecz Administratora przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych, podanie danych jest wymagane w celu realizacji płatności i przekazania potwierdzenia jej dokonania przez Bramkę Płatności na rzecz Administratora. W przypadku przekazania danych osobowych Użytkownika do Bramki Płatności w celu weryfikacji przez Bramkę Płatności należytego wykonania umów zawartych z Administratorem, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez nich reklamacjami podanie tych danych jest wymagane w celu umożliwienia realizacji umowy zawartej pomiędzy Administratorem a Bramką Płatności.
- Przetrwanie danych osobowych Użytkownika może następować również na podstawie wyrażonej przez niego zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
- Administrator zwróci się do Użytkownika o zgodę lub zawiadomi go, jeżeli zaistnieje konieczność przetwarzania jego danych osobowych w innych niż wskazane powyżej celach. W każdym jednak przypadku Administrator wskaże Użytkownikowi podstawę prawną do przetwarzania jego danych osobowych.
- Dostęp do danych osobowych Użytkownika mają podmioty zapewniające obsługę księgową przedsiębiorstwa, podmioty zapewniające obsługę prawną przedsiębiorstwa, upoważnieni pracownicy i zleceniobiorcy, podmioty dokonujące przewozu produktu oraz świadczące obsługę płatności, a także inne podmioty wskazane w Polityce Prywatności. Podmioty te na mocy odrębnych umów zostały zobowiązane przez Administratora do zapewnienia bezpieczeństwa przekazywanych im danych osobowych Użytkowania oraz do przetwarzania tych danych jedynie w celach wskazanych przez Administratora.
- Dostęp do danych osobowych Użytkownika mogą uzyskać także podmioty uprawnione do zwrócenia się o udostępnienie tych danych na podstawie odrębnych przepisów prawa.
- Administrator nie przekazuje danych osobowych Użytkownika poza teren Unii Europejskiej ani Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika jedynie przez okres istnienia podstawy prawnej do takiego przetwarzania.
- Jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika z powołaniem się na swój uzasadniony interes okres przechowywania tych danych nie będzie przekraczać sześciu (6) lat w celu rozpoznania ewentualnych roszczeń Użytkownika. Administrator będzie okresowo weryfikował cel i zasadność przechowywania danych osobowych Użytkownika.
- W każdym przypadku, gdy podstawą do przetwarzania danych osobowych jest zgoda Użytkownika, a Użytkownik zgodę tę cofnie lub ograniczy Administrator niezwłocznie podejmie działania mające na celu zaprzestanie lub zmodyfikowanie zakresu w jakim przetwarza on dane osobowe Użytkownika.
- Użytkownikowi przysługuje:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych;
- prawo otrzymania kopii swoich danych osobowych;
- prawo do poprawiania (sprostowania) swoich danych osobowych;
- prawo do żądania usunięcia swoich danych osobowych;
- prawo do żądania ograniczenia zakresu w jakim przetwarzane są jego dane osobowe;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w związku z jego szczególną sytuacją;
- prawo do przenoszenia swoich danych osobowych.
- Administrator poucza Użytkownika, że:
- podanie przez niego swoich danych osobowych jest dobrowolne;
- dokłada najwyższej staranności, aby chronić jego dane osobowe w sposób prawem przewidziany oraz z zachowaniem powszechnie stosowanych standardów bezpieczeństwa ich przechowywania;
- w celu wykonania swoich praw może skierować do Administratora związane z nim żądanie poprzez jego przesłanie na adres: waldemaraldas@gmail.com
- może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że Administrator przetwarza jego dane osobowe bez podstawy prawnej lub z naruszeniem prawa.
- W przypadku uznania, że przetwarzanie jego danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
§4 Polityka Cookies
- Administrator poucza Użytkownika, że:
- ciasteczka (ang. cookies) stanowią informacje tekstowe przesyłane do Użytkownika przez serwer obsługujący Stronę Internetową;
- ciasteczka są każdorazowo zapisywane oraz przechowywane na urządzeniu z jakiego Użytkownik korzysta do przeglądania zasobów Strony Internetowej;
- ciasteczka zawierają informacje o Stronie Internetowej;
- korzystając z Strony Internetowej wyraża zgodę na wykorzystywanie ciasteczek zgodnie z Polityką Prywatności.
- Ciasteczka służą Administratorowi do:
- optymalizacji korzystania ze Strony Internetowej przez Użytkownika;
- dostosowania zawartości Strony Internetowej do preferencji Użytkownika;
- do prowadzenia anonimowych statystyk dotyczących Strony Internetowej;
- korzystania z Internetowych narzędzi marketingowych;
- do kierowania do Użytkownika spersonalizowanych reklam.
- Administrator wykorzystuje na Stronie Internetowej następujące rodzaje ciasteczek:
- ciasteczka umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej (np.: uwierzytelniające pliki);
- ciasteczka odpowiedzialne za bezpieczeństwo Strony Internetowej (np.: odpowiedzialne za wykrywanie nadużyć);
- ciasteczka odpowiedzialne za zbieranie informacji o Stronie Internetowej (np.: zbierające informacje o sposobie korzystania ze Strony Internetowej);
- ciasteczka odpowiedzialne za zapamiętywanie ustawień Użytkownika związanych ze Stroną Internetową (np.: w zakresie języka, regionu, rozmiaru czcionki etc.).
- ciasteczka umożliwiające korzystanie z aplikacji i serwisów zewnętrznych (Youtube, Facebook, Instagram etc.).
§4 Zgoda
- Przystępując do korzystania ze Strony Internetowej Użytkownik wyraża zgodę na:
- korzystanie przez Administratora z ciasteczek określonych w Polityce Prywatności;
- zbieranie, przekazywanie i wykorzystywanie jego danych przez Administratora w celu zapewnienia mu spersonalizowanych reklam;
- utrwalenie i przechowywanie przez Administratora dowodu udzielenia powyższej zgody
- Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z korzystania z ciasteczek poprzez zaprzestanie korzystania ze Strony Internetowej lub zmianę ustawień wykorzystywanej przez siebie przeglądarki internetowej:
- Opera – https://blogs.opera.com/news/2015/08/how-to-manage-cookies-in-opera/
- Safari – https://support.apple.com/guide/safari/manage-cookies-sfri11471/mac
- Edge – https://support.microsoft.com/en-gb/windows/microsoft-edge-browsing-data-and-privacy-bb8174ba-9d73-dcf2-9b4a-c582b4e640dd
- Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647
§5 Narzędzia
- Administrator wykorzystuje na Stronie Internetowej następujące narzędzia zapewniane przez Google LLC (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA):
- Google Analytics – https://analytics.google.com/
- Google Ads – https://ads.google.com/
- Użytkownik może zapoznać się z zasadami korzystania z ciasteczek przez Google LLC na stronie https://policies.google.com/technologies/cookies.
- Administrator wykorzystuje na Stronie Internetowej następujące narzędzia zapewniane przez Meta Inc.(1601 S. California Ave. Palo Alto, CA 94304, USA, dawniej Facebook Inc.):
- Facebook Pixel – https://www.facebook.com/business/learn/facebook-ads-pixel
- Facebook Ads – https://www.facebook.com/business/ads/
- Użytkownik może zapoznać się z zasadami korzystania z ciasteczek przez Meta Inc. na stronie https://www.facebook.com/policy/cookies/.
- Administrator poucza Użytkownika, że:
- wykorzystuje powyższe narzędzia w celu śledzenia i analizowania zachowania i działań podejmowanych przez Użytkownika na Stronie Internetowej w celu usprawnienia jej działania lub wyświetlania Użytkownikowi spersonalizowanych reklam;
- powyższe narzędzia posiadają dostęp do informacji związanych ze sposobem korzystania ze Strony Internetowej przez Użytkownika korzystaniem z Serwisu Internetowego, ale informacje te mają one charakter anonimowy i nie pozwalają one na ustalenie jego tożsamości.
§6 Serwer
- Strona Internetowa znajduje się na serwerze udostępnianym Administratorowi przez ADMIN.NET.PL Tomasz Rzepka Arkadiusz Nowara S.C. ul. Bitwy Pod Monte Cassino 5/198 33-100 Tarnów.
- Administrator poucza Użytkownika, że:
- dla korzystania ze Strony Internetowej koniecznym jest kierowanie przez przeglądarkę zapytań do serwera, na którym się ona znajduje;
- zapytania przeglądarki kierowane do serwera zapisywane są w jego logach;
- logi serwera archiwizują m.in. następujące dane dotyczące wykorzystywanego przez niego urządzenia: adres IP, data, czas, rodzaj przeglądarki, rodzaj systemu operacyjnego;
- dane gromadzone w logach serwera mają charakter anonimowy i nie pozwalają one na ustalenie jego tożsamości.
§7 Reklamacje
- Użytkownik może składać reklamacje do Administratora.
- Jeżeli reklamacja Użytkownika Konsumenta zawiera żądania, o których mowa w art. 5615 kc, a Administrator nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu (14) dni to uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Postanowienia Regulaminu o reklamacji stosuje się odpowiednio do Użytkownika Przedsiębiorcy z zastrzeżeniem, że brak odpowiedzi Administratora na zgłoszenie wad (reklamację) nie stanowi uznania zgłoszenia (reklamacji) w całości ani w części za zasadnego.
- Użytkownik Konsument może składać reklamację:
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej – na adres Centrum Kształcenia AGAT Waldemar Ałdaś Waldemar Ałdaś, Wiesław Zawadzki ul. Wiśniowa 26, 67-200 Głogów
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres waldemaraldas@gmail.com
- Użytkownik Przedsiębiorca może składać reklamację wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres waldemaraldas@gmail.com
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane identyfikujące Użytkownika Konsumenta;
- dane identyfikujące transakcję lub numer faktury VAT;
- zwięzłe określenie przedmiotu reklamacji;
- zwięzłe określenie oczekiwań Użytkownika Konsumenta co do sposobu załatwienia reklamacji przez Administratora;
- inne informacje które Użytkownik Konsument uzna za przydatne przy rozpoznawaniu reklamacji.
- Użytkownik Konsument zobowiązany jest współdziałać z Administratorem w celu umożliwienia mu sprawnego rozpoznania reklamacji.
- Adminstrator rozpoznaje reklamacje w następujących terminach:
- jeżeli reklamacja jest oczywiście uzasadniona – niezwłocznie;
- jeżeli reklamacja wymaga zwykłych czynności związanych z ustalaniem stanu faktycznego – do siedmiu (7) Dni Roboczych;
- jeżeli reklamacja wymaga znacznych nakładów czasu i pracy związanych z ustalaniem stanu faktycznego – do dziesięciu (10) Dni Roboczych;
- w każdym przypadku – do czternastu (14) dni.
- Brak odpowiedzi Administrator na reklamację Użytkownika Konsumenta poczytuje się za uznanie jej w całości za zasadną.
- Po otrzymaniu reklamacji Administrator:
- niezwłocznie przystąpi do rozpatrywania reklamacji;
- może zwrócić się do Użytkownika Konsumenta o dalsze informacje i wyjaśnienia, jeżeli będzie to konieczne dla prawidłowego rozpoznania reklamacji;
- może przystąpić do oględzin wad i usterek zgłoszonych przez Użytkownika Konsumenta.
- Na podstawie ustalonego przez siebie stanu faktycznego Administrator może:
- uwzględnić reklamację w całości i spełnić świadczenie, którego żąda Użytkownik Konsument lub świadczenie ekwiwalentne, na które Użytkownik Konsument wyraził zgodę;
- uwzględnić reklamację w części i częściowo spełnić świadczenie, którego żąda Użytkownik Konsument wskazując jednocześnie na przyczyny i podstawy dla których nie mógł uwzględnić reklamacji w całości;
- nie uwzględnić reklamacji wskazując przyczyny i podstawy dla których nie mógł uwzględnić reklamacji w całości ani w części;
- wystąpić do Użytkownika Konsumenta z propozycją zawarcia ugody, jeżeli okoliczności sprawy nasuwają istotne wątpliwości co do zasadności stanowisk obydwóch stron.
- Rozstrzygając o zasadności reklamacji Administrator przedstawia Użytkownikowi Konsumentowi swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Uznając reklamację za zasadną w całości lub w części Administrator poinformuje Użytkownika Konsumenta o przewidywanym terminie załatwienia sprawy.
- W przypadku sporu z Administratorem Użytkownik Konsument może:
- zwrócić się o mediację do Rzecznika Praw Konsumentów w trybie określonym ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 184);
- zwrócić się o mediację do Inspekcji Handlowej w trybie określonym ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej. (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.).
- skorzystać z postępowania pojednawczego określonego w art. 184 kpc i dalsze składając wniosek we właściwym miejscowo Sądzie Powszechnym;
- wnieść skargę na Administrora za pośrednictwem witryny internetowej dla rozstrzygania sporów konsumenckich Platforma ODR dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr
§8 Polityka Zwrotów
- Użytkownik może odstąpić od zwartej umowy, jeżeli uprawnienie takie wynika z:
- przepisów Kodeksu Cywilnego lub innych ustaw;
- treści umowy.
- Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie przez Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu.
- Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu przez Użytkownika liczony jest od dostarczenia przedmiotu umowy Użytkownikowi Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie i wynosi 14 dni.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy przez Użytkownika Konsumenta wystarczającym jest nadanie oświadczenia przed upływem terminu na złożenie oświadczenia o odstąpieniu. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu na pośrednictwem poczty elektronicznej jest skuteczne przy spełnieniu warunków określonych w art. 61 §2 kc.
- W każdym przypadku Administrator niezwłocznie potwierdzi Użytkownikowi Konsumentowi otrzymanie jego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Odstąpienie od umowy przez Użytkownika skutkuje:
- uznaniem umowy za niezawartą (anulowanie Zamówienia);
- powstaniem obowiązku Administratora do zwrotu wszystkich otrzymanych płatności, niezwłocznie a w każdym przypadku nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Użytkownika. Zwrot płatności nastąpi w sposób analogiczny do tego w jaki zostały one przez Użytkownika wniesione, chyba że ten zgodzi się na inny sposób zwrotu świadczenia, który nie będzie skutkował dla niego jakimikolwiek kosztami